Falešné e-mailové zprávy, podle kterých má uživatel zaplatit nedoplatek u banky, dluh u exekutora apod., začala většina lidí brát za samozřejmou, byť nepříjemnou součást elektronické pošty. Před nedávnem ale tyto phishingové e-maily zacílily na konkrétní, novou skupinu uživatelů – milovníky kávy.
Konkrétně se jedná o uživatele, kteří používají aplikace Starbucks, což je výrobce kávy a současně největší obchodní řetězec kaváren ve světě. V e-mailu je zmíněno, že je potřeba změnit přihlašovací údaje k aplikaci, k tomu je potřeba zadat údaje původní.
Tak se podvodníci dostanou snadno k informacím, které jim umožní vstoupit do aplikace. To by samo o sobě nebylo až tak hrozné, problémem je však skutečnost, že v aplikaci Starbucks uživatel může mít přiřazené platební karty, jež tak umožní útočníkům snadné čerpání financí.
Podle posledních zpráv se však nejedná už pouze o napadení aplikace výše zmíněného výrobce kávy, ale i dalších služeb a firem, které nabízejí aplikace a platby skrze tyto programy či obecně skrze mobilní telefon.
0 reakcí
Mějte přehled o nových komentářích, přihlašte se k odběru RSS kanálu komentářů tohoto příspěvku.